مراحل سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
مرحله 1: بررسی روغن و روانکارهای دیزل ژنراتور
روغن موتور باید در حین خاموش کردن ژنراتور در فواصل زمانی معین با استفاده از میله اندازه گیری بررسی شود.
اجازه دهید روغن در قسمت بالایی موتور به داخل میل لنگ تخلیه شود و توصیه های سازنده موتور را برای طبقه بندی روغن API و ویسکوزیته روغن دنبال کنید.
با افزودن همان کیفیت و مارک روغن، سطح روغن را تا حد امکان نزدیک به علامت کامل روی میله اندازه گیری کنید. روغن و فیلتر نیز باید در بازه های زمانی مشخص تعویض شوند. مراحل تخلیه روغن و تعویض فیلتر روغن را به طور منظم با سازنده موتور بررسی کنید و دفع آنها باید به طور مناسب انجام شود تا از آسیب یا مسئولیت محیطی جلوگیری شود.
مرحله 2: سیستم خنک کننده
سطح روغن خنک کننده را در دوره های خاموشی در بازه زمانی مشخص شده بررسی کنید.
باید به این نکات توجه داشت: «بعد از خنک شدن موتور، درپوش رادیاتور را بردارید و در صورت لزوم، مایع خنککننده را تا زمانی که سطح آن حدود 3/4 اینچ باشد اضافه کنید» و نقش مهمتری در متعادلسازی موتورهای دیزلی نیاز به مخلوط خنککننده متعادل از آب دارد. مواد افزودنی ضد یخ و خنک کننده.
نمای بیرونی رادیاتور را از نظر وجود انسداد بررسی کنید و تمام کثیفی ها، کثیفی ها یا مواد خارجی را با یک برس یا پارچه نرم با احتیاط پاک کنید تا به باله ها آسیب نرسانید.
در صورت وجود، از هوای فشرده کم فشار یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای معمولی برای تمیز کردن رادیاتور استفاده کنید.
سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
هشدار
لطفاً درپوش فشار را از موتور داغ جدا نکنید. قبل از برداشتن درپوش فشار، صبر کنید تا دمای مایع خنک کننده به زیر 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) برسد. زیرا اسپری یا بخار خنک کننده گرم شده می تواند باعث آسیب شود.
مرحله 3: سیستم سوخت
این نکته مهم در تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها است. گازوئیل در مدت زمانی یک ساله در معرض آلودگی و خوردگی قرار می گیرد، بنابراین تمرین منظم مجموعه ژنراتورها برای مصرف سوخت ذخیره شده قبل از تحلیل رفتن بسیار توصیه می شود.
فیلترهای سوخت باید در فواصل زمانی تعیین شده به دلیل بخار آبی که در مخزن سوخت جمع شده و متراکم می شود تخلیه شود.
در صورت عدم استفاده از سوخت و تعویض آن در عرض سه تا شش ماه، ممکن است به طور منظم آزمایش و پرداخت سوخت مورد نیاز باشد.
مرحله 4: تست باتری ها
اگر شارژ باتری به سطح بن بست برسد، یکی از دلایل رایج خرابی سیستم برق در حالت آماده به کار است.
برای جلوگیری از آزمایش و بازرسی منظم برای اطلاع از وضعیت فعلی باتری و جلوگیری از کاهش سطح باتری، باتری باید کاملاً شارژ و به خوبی در 40٪ تا 100٪ نگهداری شود.
سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
می خواهید عملکرد باتری را افزایش دهید؟
باید تمیز شود و وزن مخصوص و سطح الکترولیت باتری به طور مکرر بررسی شود.
تست باتری ها
تمیز کردن باتری ها
بررسی وزن مخصوص
بررسی سطح الکترولیت
مرحله 5: تمرین معمول موتور
ورزش منظم قطعات موتور را روغن کاری نگه می دارد و اکسیداسیون تماس های الکتریکی را خنثی می کند، سوخت را قبل از خراب شدن مصرف می کند و کمک می کند تا تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور برای راه اندازی مطمئن موتور انجام شود.
تمرین موتور به مدت 15 روز یک بار یا 25 روز یک بار برای حداقل 30 دقیقه توصیه می شود.
سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
مرحله 6: دیزل ژنراتور خود را تمیز نگه دارید
موتور خود را همیشه خوب و تمیز نگه دارید زیرا از چکه های روغن و سایر مسائل مراقبت می شود. شیلنگ ها و تسمه ها را هر روز بررسی کنید که در شرایط خوبی هستند یا خیر.
بررسیهای مکرر میتواند شرایط بهتر و سایر مزاحمتها را از لانهشدن در تجهیزات شما جلوگیری کند. با این حال، کاربران ژنراتور فکر میکردند که مجموعه ژنراتوری است که به ندرت استفاده میشود و ممکن است به مراقبت زیادی نیاز نداشته باشد. بنابراین، لطفاً از این نوع تفکر اجتناب کنید و تعمیر و نگهداری منظم دیزل ژنراتورها را بر اساس دستورالعمل های سازنده انجام دهید.
موتور دیزل را تمیز نگه دارید.
مرحله 7: بازرسی سیستم اگزوز
در صورت هر گونه نشتی در طول خط اگزوز که معمولاً در نقاط اتصال، جوش ها و واشرها رخ می دهد. محل نشتی ها را بیابید و بلافاصله توسط تکنسین تعمیر کنید.
مرحله 8: بازرسی های عملیاتی
هنگامی که دیزل ژنراتور در حال کار است، این دستورالعمل ها باید در بازرسی عملیات بازرسی شوند.